Spinning

En af de motionsformer, jeg er blevet meget bidt af efter jeg fik skinnebensbetændelse er spinning. En af grundende til at jeg startede, var at det eftersigenede skulle forbrænde mange kalorier og være skånligt, med en meget lille chance for skader. Efter jeg så har gået til det regelmæssigt i snart en måned, må jeg sige at jeg er blevet helt bidt af det. Jeg har aldrig prøvet en motionsform, hvor jeg sveder så meget eller hvor jeg bliver så glad af det. Det eneste man har brug for er et par spinning sko, som man i de fleste træningscentre kan leje eller købe, og en drikkedunk. Jeg tager selv mest de timer der kaldes BikeFit Energy i FitnessWorld, her er timen opbygget efter idéen om en intervalbaseret træning med mange udsving i intensiteten. Derudover er timerne ofte med forskellige instruktører, som laver deres egne programmer og sammensætter deres eget musik, hvilket gør at der aldrig er en ens time.

spinning copy-Ida

 

 

 

 

Dårlig samvittighed

Jeg ligger pt. i min seng med rigtig dårlig samvittighed over, at jeg ikke får trænet i dag. Dumt ikke? Jeg ved, at det er vigtigt med restdays og at jeg egentlig har bedst af at blive hjemme i dag, men det er svært for mig at holde tanken ud om en dag uden mit/mine daglige besøg i Fitness World.

Jeg har haft nogle hårde uger i skolen og i aften har jeg bare lyst til at blive hjemme, tage et langt bad og pleje mig selv, lave et par afleveringer og se en masse Catfish, som jeg i øvrigt er blevet ret afhængig af på det seneste… egentlig lidt skørt 😉 En smule hjemmetræning kan jeg nok ikke komme udenom. Til træning herhjemme bruger jeg normalt blogilates videoerne på youtube. Der er mange forskellige og så er Cassey som laver videoerne helt fantastisk sød og opmuntrende.

tumblr_m7fb87HVia1r1u0gno1_500 restday-300x300

 

– Michala

 

 

 

 

 

 

Insta lately

 

right

1. Banan med skyr. 2. Min elskede Acne cardigan som jeg har fået af min kæreste 3. Ja…

2

4. Pigemiddag på Park med mit gymnasie. Vi fik besøg af Stripper-Donnie 5. Min fine nye blonde-bh! 6. Før en bytur, kan ikke huske hvornår jeg sidst var i byen og der kommer også til at gå lang tid før det sker igen.

3

7. Jeg er afhængig af skyr, spiser det dagen lang. Her med fiberstrø, tranebær og blåbær. 8. Efter træning, trænede hårdt og opnåede mit daglige mål. 9. To år med min kæreste.. Vi spiste på Wokshop, kan klart anbefales! Der ligger et par stykker i nordsjælland.

 

-Michala

 

 

 

 

 

 

Løb

Som start vil jeg gerne sige undskyld for den meget store mangel på blogging det sidste stykke tid, har i denne uge været oppe i to eksamener, så alt min tid har gået til at læse op.

Som tidligere fortalt i et indlæg har jeg jo næsten lige haft skinnebensbetændelse, var til lægen med det for at høre om der var noget at gøre, da det er første gang jeg har haft det. Fik at vide at jeg skulle vente til det ikke gjorde ondt at løbe/gå mere og så starte meget stille og roligt op med et løbeprogram som starter helt fra bunden af. Så på bare et par måneder er jeg gået fra at kunne løbe 5-8 km til kun at måtte løbe 15 min, tre dage om ugen. Er tre uger inde i programmet som det ser ud nu, og nedenunder kan i se et udsnit fra programmet af uge 4, 5 og 6.

Skærmbillede 2014-01-24 kl. 20.54.16

 

-Ida

 

 

 

Plain but beautiful

Skærmbillede 2014-01-15 kl. 4.20.59 PM

 

Sportsbh//H&M  Handsker//Nelly  Top//H&M Tights//Nelly  Jakke//H&M

 

Jeg har valgt et lækkert outfit ud som jeg ikke ville have noget imod at eje selv (toppen og jakken har jeg allerede). Disse compression tights fra Casall har jeg ville have længe, der er bare noget fint over detaljerne. Jeg kunne ikke finde hverken jakken eller toppen på H&M’s hjemmeside, men jeg ved at de har dem i butikkerne 😉

-Michala

 

 

 

 

 

New in: Løbesko

Har længe gået og kigget efter et par nye løbesko, men da jeg fik skinnebensbetændelse her for en fire måneder siden, blev det projekt lidt sat på pause. Jeg var til lægen med det og fik at vide at jeg skulle holde en pause til jeg ikke havde ondt mere, og derefter starte langsomt op med sådan et “begynder løbeprogram” for at skåne benene mest muligt. Jeg er nu kommet igang med mit program, som i kommer til at høre om i et andet indlæg, og har derfor anskaffet mig et par nye løbesko. Min oprindelige tanke var et par Nike Lunarglide 5, men efter en løbetest viser det sig at jeg løber skævt, hvilket uden den rigtige støtte kan resultere i skinnebensbetændelse, igen. Jeg fik mig så et par som giver super god støtte og som jeg angiveligt skal kunne løbe rigtig langt i, uden at mit skinnebensbetændelse kommer tilbage. De er Asics og er super gode at have på! Har aldrig haft et par løbesko, hvor jeg føler at de har støttet så meget op om min fod, som de her. På trods af den store forkærlighed der er til Nikes løbesko derude, kan jeg stærkt anbefale folk at overveje et par løbesko fra Asics!

image-3

 

Morgenmad – omelet

Når jeg har lidt ekstra tid om morgenen, som for eksempel her i weekenden, er omelet noget af det morgenmad jeg bedst kan lide at lave. Det er super nemt at lave, det er sundt og så smager det super godt. Man starter med at hakke en masse grøntsager, jeg kan personligt bedst lide at bruge squash, peberfrugt og løg. Derefter steger man det lidt, mens man hurtigt pisker nogle æg, salt, peber og lidt chili, hvis man er til det stærke. Når grøntsagerne har stået og stegt lidt, tilsætter man sin æggemasse og lader det stå og lidt med låg på, og ikke alt for meget varme, til omeletten er færdig.

image-5 copy

image-4 copy

image-6 copy

-Ida

 

 

 

 

Yndlings proteinbarer

Er efterhånden blevet ret glad for at inkorporere proteinbarer i min kost. Kan virkelig godt lide at spise en fx efter en omgang morgentræning, om det er kardio eller styrke, hvor jeg både har brug for noget protein, lidt sukker og er lidt sulten. Derudover fungerer det så også som morgenmad, sammen med en lille smule skyr når jeg kommer hjem, hvis det ikke mættede helt nok. Nutriletts proteinbar med karamel smag (den øverste) og Nutraminos proteinbar med vanilje og karamel smag, er mine to yndlings. De smager begge to fantastisk godt og mætter meget synes jeg. Den fra Nutrilett indeholder 216 kcal, 15 g protein og kan købes i de fleste supermarkeder. Den fra Nutramino indeholder 266 kcal, 20 g protein og kan købes i FitnessWorld.

image

 

-Ida

 

 

 

Restitution

Jeg var i fitten to gange i går, og det kan mærkes i dag! Jeg har ikke som sådan ondt i musklerne, er bare virkelig udmattet. Havde tænkt mig at tage op og træne her til morgen, men det kan jeg godt glemme. I stedet lavede jeg en stor morgenmad bestående af kylling og en bær/protein smoothie som er fuld af antioxidanter. Og så en kop grøn the.

20140108-101508.jpg

– Michala

Keratinbehandling

Jeg har altid haft et besværligt hår. Det er porøst og vil ikke rigtig vokse. Det hjælper nok heller ikke at det er afbleget. Udover det, så har jeg fald i håret, men det er ikke ”tungt” nok til at danne krøller, så jeg bruger glattejern hver morgen, for det er jeg nødt til.

Men så var det at jeg faldt over en behandling som så lovende ud. Keratinbehandling hedder det, kender i det? Det skulle genskabe hårets skællag, glatte det ud og gøre det blankt. Jeg må indrømme at jeg er ret skeptisk overfor sådanne ting, men jeg har alligevel bestemt mig for at prøve og har nu bestilt en tid hos Dennis Knudsen senere på måneden. Se mere her

 

kera

 

-Michala